Tarieven

Weten waar u aan toe bent

Wanneer u een grotere tandheelkundige ingreep nodig heeft die meer dan € 250,- kost, krijgt u vooraf een prijsopgave. Op deze manier weet u van tevoren waar u aan toe bent.



Wat wordt door de verzekering vergoed?

Er is verschil in wat vergoed wordt voor kinderen tot 18 jaar en wat vergoed wordt voor volwassenen. Kosten voor de jeugd (met uitzondering van kronen, bruggen en orthodontie) worden volledig vergoed. 
Het grootste deel van de zorg voor volwassenen valt niet in de basisverzekering. Als u een aanvullende verzekering hebt afgesloten, dan kunt u een vergoeding krijgen per behandeling. De verzekeraar bepaalt welke vergoedingen er zijn. De ene verzekeraar vergoed alle kosten tot een bepaald bedrag, de andere verzekeraar vergoedt een maximale vergoeding per behandeling. Dat kan betekenen dat wanneer een behandeling hoger uitkomt dan de maximale vergoeding, u als patiënt het verschil moet bijbetalen. Kijk dus goed naar de vergoeding voor tandheelkundige zorg in uw verzekeringsvoorwaarden. Vragen hierover kunt u stellen bij uw verzekeraar. Ook vindt u informatie over aanvullende verzekeringen op www.allesoverhetgebit.nl/polisvergelijker. 



Kan ik van tevoren uitzoeken hoeveel ik voor de behandeling moet betalen?

Ja. Op onze praktijkwebsite en in de wachtkamer vindt u de tarievenlijst van onze praktijk. De tarieven voor tandheelkundige zorg worden landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Dit houdt in dat voor elke verrichting een standaard prijs is afgesproken.

Geen tandartsverzekering? 
Alle basisverzekerden dienen gelijk na de behandeling contant af te rekenen.

Vragen over uw rekening?

Wij zijn in onze praktijk liever met u bezig, dan met onze administratie. Daarom hebben wij de facturering aan Fa-med uitbesteed. Voor vragen over uw nota verwijzen wij u naar de veelgestelde vragen van Fa-med. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u middels onderstaande gegevens contact met Fa-med opnemen.



U ontvangt de nota van Famed!

Waarom ontvang ik een nota van Famed?                                                                    In onze praktijk houden wij ons graag uitsluitend bezig met tandheelkundige zorg op maat. Al onze aandacht gaat uit naar u. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed. Als specialist in het administreren, factureren en innen van declaraties neemt Famed ons de tijdrovende zorg over de financiële administratie uit handen. Zo houden wij meer tijd over voor u!

Wat betekent dit voor u?                                                                                                Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met zorgverzekeraar.

Ontvangst en betaling van uw nota                                                                              U kunt de nota van Famed op twee manieren ontvangen: een papieren nota (per post) of een digitale nota (per e-mail). U kiest uiteraard zelf hoe u de nota wilt ontvangen.

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te betalen? Ga dan naar famed.nl. U kunt hier kosteloos uitstel van betaling of betaling in termijnen aanvragen. Bij zorgkosten vanaf € 500 tot en met € 10.000 is het bovendien mogelijk een Famed Financiering aan te vragen.

Papieren nota van Famed                                                                                            U ontvangt de nota van Famed op het adres dat u bij ons heeft doorgegeven. U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL, internetbankieren of met de aangehechte acceptgirokaart. Vermeld bij uw betaling altijd het notanummer (/betalingskenmerk).

• Digitale nota van Famed                                                                                            U ontvangt de digitale van Famed op het e-mailadres dat u bij ons heeft doorgegeven. U kunt de digitale nota – na het uitvoeren van een extra controle (sms-verificatie) – voor eigen administratie downloaden en direct betalen met iDEAL. De betaalgegevens zijn dan al voor u ingevuld. U kunt de nota natuurlijk ook betalen via internetbankieren.

Ontvangt u nog een papieren nota maar wilt u de nota liever digitaal ontvangen?  Geef dan uw e-mailadres én mobiele telefoonnummer aan ons door. U kunt dit bij ons aanleveren door een e-mail te sturen of u geeft het, bij een eerstvolgend bezoek, door bij de receptie. Let op: vanwege wettelijke privacy en beveiligingsredenen kunt u zonder e-mailadres en mobiele telefoonnummer geen digitale nota ontvangen. Famed voert namelijk altijd een extra controle (sms-verificatie) uit alvorens u de nota kunt downloaden. Zo weten we zeker dat de nota’s bij de juiste personen terechtkomen. Na het aanleveren van uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer ontvangt u, na de eerstvolgende behandeling, een digitale nota van Famed.

Alles online snel en gemakkelijk regelen                                                                    Op notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Ook kunt u hier kosteloos uitstel van betaling of een betaling in termijnen aanvragen. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.

Heeft u vragen over uw ontvangen nota?                                                                  Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de websites van Famed. U kunt uiteraard ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.

- Veelgestelde vragen en antwoorden                                                                                - Nota van Famed                                                                                                               - Contactformulier                                                                                                               - 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)

Privacy                                                                                                                          Uw nota bevat privacygevoelige gegevens. Om er zeker van te zijn dat alleen u de nota kunt inzien, wordt er bij de digitale nota altijd een extra controle (sms-verificatie) uitgevoerd alvorens u de nota kunt downloaden. Bij het ontvangen van een papieren nota vragen wij u nadrukkelijk de juistheid van uw adresgegevens bij ons te controleren. U blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juistheid van uw gegevens.

Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij, uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacy beleid van Famed kunt u vinden op notavanfamed.nl.

Contactgegevens Fa-med

Fa-med 

www.notavanfamed.nl

contactcenter@famed.nl

Algemene vragen: 0900 - 0885 (€ 0,15 per minuut)

Duplicaatnota aanvragen: 0900 - 0882 (€ 1,30 per gesprek)

Bereikbaar op werkdagen van 08:00 - 18:00 uur.